Menu główne:
W płytach hamulcowych zastosowano naspawaną siatkę na powierzchnię płyty, stąd nawet przy ośnieżonych oponach można spokojnie wykonać badanie hamulców nie tracąc przyczepności do podłoża. Na płytach hamujemy w taki sam sposób jak podczas jazdy, najeżdżamy na płyty np. przednią osią pojazdu i wykonujemy gwałtowne lub łagodne hamowanie (warunek to zatrzymanie pojazdu na ok. 180 cm płyty).
Czujniki tensometryczne (zintegrowane ze wzmacniaczem sygnału) mierzą siłę hamowania w kierunku jazdy i przesyłają wynik do procesora w jednostce sterującej. Maksymalne wskazania zbieżności „zatrzymywane” są na wyświetlaczu przez kilka sekund. Położenie zerowe ustawiane jest automatycznie, najdalej co 10 sekund po dokonaniu pomiaru.
Mikroprocesor obsługiwany jest przez oprogramowanie analizujące i przetwarzające dane. Na wyświetlaczu podawane są wyniki końcowe oraz przygotowany jest raport w języku polskim. Pełne dane przesyłane są do programu, a następnie do samodzielnej drukarki.| Linie płytowe HEKA | Rolki hamulcowe 3,5 t | |
| moc urządzeń | ok. 80 W | 6000 W / 2 rolki |
| koszt 1 kWh | 0,6 PLN / 1 kWh | |
| czas pracy | 10 h | 2 h |
| koszt energii / miesiąc | 24 kWh / 15,6 PLN | 360 kWh / 234,- PLN |
| koszt energii / rok | 292 kWh / 189,8 PLN | 4380 kWh / 2847,- PLN |