Linie diagnostyczne HEKA - HEKA Juliusz Krzyśków - wyposażenie warsztatów samochodowych

  szukaj  
Przejdź do treści

Menu główne:

Linie diagnostyczne HEKA

Linie diagnostyczne HEKA są elektronicznymi, płytowymi urządzeniami diagnostycznymi, które mogą być montowane w dowolnym warsztacie samochodowym bez konieczności dokonywania znaczących zmian w istniejącej infrastrukturze. HEKA nie wymaga instalacji siłowej, wystarczy 230 V, nie wymaga wykonywania specjalnych zagłębień w posadzce ani specjalnych zabezpieczeń BHP przy użytkowaniu.
Płytowe linie HEKA pozwalają w prosty, naturalny i szybki sposób profesjonalnie sprawdzić pojazd w zakresie działania hamulców, ustawienia kół oraz wstępnie ocenić stan zawieszenia - w tym amortyzatory. Uzyskane wyniki w zakresie badania hamulców i ustawienia kół spełniają wymagania stawiane takim urządzeniom w Stacjach Kontroli Pojazdów. Czas pomiaru łącznie z wydrukiem poniżej 1 min. Pobór mocy ok. 80 W.

Oferowane linie diagnostyczne produkowane są od 1976r. przez niemiecką firmę HEKA AUTO TEST GmbH. Linie posiadają Atesty i Certyfikaty pozwalające na stosowanie jej w Stacjach Kontroli Pojazdów. Urządzenia HEKA pozwalają na badanie:

    • Zbieżności kół
    • Amortyzatorów
    • Oporu toczenia kół i wskaźnika skuteczności hamowania
    • Siły hamowania kół
    • Różnicy sił hamowania między kołami jednej osi

W płytach hamulcowych zastosowano naspawaną siatkę na powierzchnię płyty, stąd nawet przy ośnieżonych oponach można spokojnie wykonać badanie hamulców nie tracąc przyczepności do podłoża. Na płytach hamujemy w taki sam sposób jak podczas jazdy, najeżdżamy na płyty np. przednią osią pojazdu i wykonujemy gwałtowne lub łagodne hamowanie (warunek to zatrzymanie pojazdu na ok. 180 cm płyty).

Podczas hamowania w warunkach rzeczywistych przednie koła  samochodu przejmują ok. 70 - 80% siły tarcia, a przód samochodu „nurkuje". Na płytach hamulcowych odwzorowujemy podobne warunki jak w rzeczywistości.
Test zbieżności wykonywany jest na dwóch płytach, z których jedna jest płytą sztywną, a druga ruchomą poprzecznie w stosunku do kierunku jazdy. Samochód wjeżdżający na urządzenie wymusza przesunięcie płyty. Kierunek i wielkość przesunięcia płyty zależy od ustawienia kół. Koła zbieżne przesuwają płytę na zewnątrz, koła rozbieżne do wewnątrz. Wychylenia płyty mierzone są przez potencjometr proporcjonalny. Wychylenie płyty zbieżności mierzone jest przez czujnik, a jego aktualna oporność przekazywana jest do procesora sterującego.

Czujniki tensometryczne (zintegrowane ze wzmacniaczem sygnału) mierzą siłę hamowania w kierunku jazdy i przesyłają wynik do procesora w jednostce sterującej. Maksymalne wskazania zbieżności „zatrzymywane” są na wyświetlaczu przez kilka sekund. Położenie zerowe ustawiane jest  automatycznie, najdalej co 10 sekund po dokonaniu pomiaru.

Mikroprocesor obsługiwany jest przez oprogramowanie analizujące i przetwarzające dane. Na wyświetlaczu podawane są wyniki końcowe oraz przygotowany jest raport w języku polskim. Pełne dane przesyłane są do programu, a następnie do samodzielnej drukarki.

Po przesłaniu zapamiętanych pomiarów do komputera za pomocą programu ASSISTANT możemy, w zależności od potrzeb, uzyskać graficzne i cyfrowe wyniki pomiarów, uzupełnić potrzebne dane dotyczące klienta i badanego samochodu oraz wpisać termin kolejnego przeglądu. Raport lub jego fragment można wydrukować.
Certyfikat ITS upoważnia Stacje Kontroli Pojazdów do wykorzystania urządzeń do badania hamulców i ustawienia kół we wszystkich pojazdach o DMC 3,5 t., w tym:

  • samochodach osobowych
  • samochodach dostawczych
  • ciągnikach rolniczych    
  • busach
  • pojazdach z napędem 4 x 4
  • motocyklach    
  • przyczepach (w tym z podwójną osią, w przypadku zakupienia urządzenia HAK 400 służącego do badania nacisku na hak przyczepy)
ZAŁOŻENIA

Linie płytowe HEKARolki hamulcowe 3,5 t
moc urządzeńok. 80 W6000 W / 2 rolki
koszt 1 kWh0,6 PLN / 1 kWh
czas pracy10 h2 h
koszt energii / miesiąc24 kWh / 15,6 PLN360 kWh / 234,- PLN
koszt energii / rok292 kWh / 189,8 PLN4380 kWh / 2847,- PLN
HEKA może stanowić integralną część składową punktu przyjęcia pojazdu w serwisie. Urządzenie HEKA typoszereg 2000 jest produkowane zgodnie z normą ISO 9001 i posiada Certyfikat TDT. HEKA została zainstalowana w ponad 900 miejscach na teranie całej Polski oraz w 1000 miejsc na terenie Niemiec.
 
  szukaj  
© HEKA Juliusz Krzyśków. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego